piątek, 22 czerwca 2012

Urodziny Franciszka Smudy!

Dziś urodziny Franciszka Smudy, 64te urodziny! Z tego powodu życzę Panu Trenerowi: zdrowia, cierpliwości i sukcesów w życiu zawodowym oraz prywatnym.



Dla podejrzewających drugie dno, szukających drwiny czy szyderstwa wyjaśniam, że bynajmniej nie mam takiego zamiaru. Rzadko krytykuję dla samej krytyki, jeszcze rzadziej śmieję się z czyjegoś nieszczęścia. Tym wszystkim, którzy szukają winnych czy to w PZPNie czy tylko u Smudy przypominam, o tym że na boisko wybiegają i grają piłkarze, i to ich blamażu byliśmy niestety świadkami!

Widząc co się dzieje na boisku w trakcie gier polskiej reprezentacji w piłkę nożną przez kilka dni ( w tym na wojażach, które opiszę w najbliższym czasie) zastanawiało mnie dlaczego trener Smuda powołał: Benisza, który nie grał prawie dwa lata i to było widać, Perkisa, który ileś tam czasu leczył poważną kontuzję i wykaraskał się za 5 dwunasta, Polańskiego, któremu ostatni mecz z Czechami wyjątkowo nie wyszedł albo Obraniaka, który subiektywnie miał jedno, słownie jedno dobre podanie?

Zastanawiałem się i dopiero jak zobaczyłem to zdjęcie:

za: weszło.com


na którym sportretowana ma byc młodzieżowa reprezentacja Niemiec do lat 21 to mnie tchnęło, że wszyscy kondotierzy w naszej, polskiej S-Kadrze dostali, zapewne, PRZYRZECZENIE, że choćby się paliło czy waliło oni GRAC po prostu będą jeśli tylko zgłoszą akces i chęć gry dla nas!!!

Tego typu połączenie polityki, pieniędzy i presji mediów ( przypadek Klose, Podolski) sprawiło, że drużyna składająca się nominalnie z 11 zawodników, w polskim przypadku liczyła od 3 do 5 gracarów, którym towarzyszyli grajkowie. Tak skąpymi siłami we współczesnym futbolu można, a i owszem, wygrać z Andorą, ale już nie z kimś na poziomie powyżej amatorów.

Trwa poszukiwanie winnych, w TV "zaprzyjaźnionej i odzyskanej" trwa nagonka na PZPN, ale to Cygan przecież zawinił! Coby była jasność o PZPNie nie mam najlepszego zdania i moje wrażenia oddaje poniższa fotka, ale wymiana tego czy innego nazwiska NICZEGO W TEJ STAJNI AUGIASZA nie zmieni! 

za: media.tumblr.com


Z Mistrzostwami wiąże się także inne bardzo przykre zdarzenie, a mianowicie dwóch cfaniaków z warszawski kolejny raz nie wytrzymało i dało popis swej...no właśnie czego?

Kub Wojewódzki: A wiesz co ja wczoraj zrobiłem po tym meczu z Ukrainą?
Michał Figurski: No?
KW: Zachowałem się jak prawdziwy Polak...
MF: Kopnąłeś psa.
KW: Nie, wyrzuciłem swoją Ukrainkę.
MF: A to dobry pomysł... Mi to jeszcze nie przyszło.. Wiesz co? Ja po złości jej dzisiaj nie zapłacę.
KW: Wiesz co, to ja swoją przywrócę, odbiorę jej pieniądze i znowu wyrzucę.
MF: Powiem Ci, że gdyby moja była chociaż odrobinę ładniejsza, to jeszcze bym ją zgwałcił.
KW: Eee... ja to nie wiem jak moja wygląda, bo ona ciągle na kolanach.


Cóż tu powiedzieć? Nie wiem! Bo niby nie przywykłem rzeźbić w gównie ale uznałem, że nie mogę przejść wobec tego typu zachowania bez słowa. Jednak jak dziś dowiedziałem się o kolejnym "incydencie"/"wybryku" ze stajni, a może bardziej obory, markowanej logo Radio ESKA z jakimś tam dopełnieniem to postanowiłem spisać wyczyny tych, subiektywnie odbieranych, plugawych prostaków bądź chamów ku tzw. potomności. 

1. "Oświęcimskie Scrable" - czyli "zabawa" w doszukiwanie się ukrytych wyrazów w "Arbait mach Frei"!
2.  "small, retarded, stupid man" (mały, niedorozwinięty, głupi człowiek) - o Prezydencie RP
3.  "Ch... w d... Łodzi, tej k... nic nie zaszkodzi". "Tak zwany Żydzew, nie Widzew".
4. "Może zadzwonimy teraz do Murzyna", "Audycję sponsoruje warszawski oddział Ku-Klux-Klanu". 
5.  "Po trupach do celu aby spocząć na Wawelu".

Tak z palca po arcyszybkiej kwerendzie. Jeśli ktoś pamięta inne "wyczyny" obu pajaców niech podrzuca w komentarzu.

Tym razem zaprotestowało MSZ Ukrainy po tym jak zawrzało za Bugiem. Ale jak widać po wypowiedziach w/w chamów żadnej głębszej refleksji czy chociażby odrobiny empatii nie wskórało :

"Zawsze bliżej było nam do Gombrowicza czy Mrożka niż do Pospieszalskiego czy Rymkiewicza. Apeluję zatem do wszystkich szukających u nas nienawiści, ksenofobii czy rasizmu. Nie znajdziecie go. Wkraczając w świat satyry z cenzorskimi zapędami, ośmieszacie się sami". Sama zaś audycja: "nie jest dla każdego". "Tworząc ją, wiemy, że udało nam się powołać do życia określoną konwencję oraz słuchacza, który ją rozumie. Niestety czasami pojawiają się intruzi z krainy patosu i przesady"

oraz "jest rodzajem wentylu bezpieczeństwa. Mamy dystans, więcej absurdalnego podejścia do rzeczywistości." ( wszystko za wp.pl).

Jak czytam tego typu brednie czy tłumaczenia swej nikczemności to przypomina mi się ten mecz, który jest w dniu dzisiejszym ABSOLUTNIE na czasie z racji spotkania ćwierćfinałowego w Gdańsku ( pozdro dla Podtwórcy przy okazji). To jest definicja żartu, a także absurdu, bo to co performują te dwa radiowe, choć niby stylowe indywidua*  z zarzutami prokuratorskimi, to jest zwyczajne chamstwo, dla którego dorabia się  tylko wyszukaną gębę.

za: youtube.com


"Oto piłka! Oto piłka!" Oto absurd!!!

----------------------------

Kontynuując tradycję kontr-polecenia dziś ruch namierzyłem z http://lextrant.com/

----------------------------

Wielu z Was wie, że delikatnie mówiąc nie przepadam z Niemcami i chociaż rozum podpowiada mi, że wygrają dzisiaj starcie z Grekami to wierzę w logikę Diego "ręka Boga" Maradony.

„Jeżeli 300 Spartan potrafiło zatrzymać 10 tys. Persów pod Termopilami, to 11 Greków jest dziś w stanie zatrzymać 11 Niemców!”
---------------------------------


*jedna z Czytelniczek poprosiła mnie o trzymanie poziomu i usunięcie określenia/epitetu, którym obu radiowców/artystów obdarzyłem. Zmianę wprowadziłem 25 czerwca 2012r o 18:35. Za zgorszenie przepraszam.

4 komentarze:

  1. Dwa tygodnie temu Ukraińcy przybili do drewnianych wrót właściciela (deweloper)za kolejną obiecankę uregulowania płatności w pózniejszym terminie:-) ADAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SZOK!

      Determinacja czy też może nawet bardziej beznadzieja musiała osiągnąć niewyobrażalny dla mnie poziom.

      Dzięki za njusa.

      Usuń
  2. takei odchody należy wysuszyć i spalić. oczywiście nic im będzie. Ministro Zdrojewski swego czasu mowil ze W. to wrazliwy na inność czlowiek.
    Kolo robi z siebie dzieciaka i idiote a durnie sie nabieraja na prawie 50-letniego starszego pana.

    bardzo kibicuje Ukraincom, by postawili sie mocniej. Zapytam znajomych z tamtej strony, czy u nich glosno o tym.

    co do Franka. taki byl uklad. wywalczyl sobie spokoj i nietykalnosc do konca mistrzostw i takie sa skutki. Przygotowania ekipy to byl dosc dlugi proces i z kazdego etapy powinien zdawac raporty. On zdal raport na koniec, ze nic nie spie*&^ i zrobilby dokladnie tak samo. No to brawo. Ja bym wzial ta reprezentacje za 1/10 ceny i kazal chlopakom grac jak najlepiej umieja. Efekt bylby ten sam. Ostatnie miejsce w grupie smiechu :)

    Co do pilkarzy, owszem, oni kopali, ale nie oszukujmy sie, w trakcie meczu sytuacja na boisku sie tak szybko zmienia. Do tego dochodzi stres i wrzawa i wymagany jest automatyzm i przecwiczone milion piecset scenariuszy.

    Dlatego ja w pierwszej kolejnosci obwiniam wlasnie Franka a pozniej ekipe.
    http://www.weszlo.com/news/10841-Lata_przygotowan_psu_na_bude_Anatomia_kleski

    Bledem bylo nie powalczenie z PZPN na poczatku roku, gdy juz by nam nie odebrali euro, bo umowy, kontrakty itp. Teraz bedzie problem, bo zaraz eliminacje, a niestety nigdy nie bedzie dobrze przyzwalajac na takie chore ukladziska.
    Fakt, ze cala fifa i uefa sa podobne, wiec moga sie nieufnie odnosic do odnowionych struktur ;)
    Od tego trzeba zaczac. Ekipa jest calkiem calkiem. Lisy bym rozpuscil po kurnikach bo nie widze w nich przywiazania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ pp. Wojewódzki i Figurski

      To bez wątpienia inteligentne jednostki, którym nie odmawiałbym wrażliwości. Ta nazwijmy to walka wyżej wymienionych z "prawdziwymi Polakami" i ich wadami/przywarami ma jak dla mnie jeden GIGANTYCZNY mankament. Mianowicie myślę, że sami adresaci "satyr" nie są zdolni do identyfikacji przesłania! Cała "para" idzie w gwizdek i w narodzie WZRASTA tylko poziom chamstwa i nieuszanowania dla drugiego człowieka bez względu na to czy jest czarnoskóry, czy jest Ukrainką czy Polakiem-katolikiem.

      Dla mnie przestali być zabawni już jakiś czas temu. Teraz okazuje się, że zaczynają być "niefajni" dla coraz większego grona współobywateli. Chociaż nie dla wszystkich.

      Oto prof. Hartman wypowiedzieć się miał: "Dziękuję Panu Jakubowi Wojewódzkiemu i Pani Dorocie Rabczewskiej za odważne stawanie czoła kołtuństwu i hipokryzji. Jeden ich medialny wyskok znaczy dla budowy praworządnej i wolnej Polski więcej niż lata pisaniny i gadania nudnego filozofa. Potraficie czasem przegiąć pałę, ale czemuś to służy. Trzymajcie się!"

      Czemu służy np to: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ADM9QFSJD7w

      ( zaznaczam, że klip jest zmontowany tendencyjnie! linkuję go tylko ze względu na ten fragment audycji radiowej.)


      @ Smuda, Reprezentacja, PZPN

      Bardzo ciekawa analiza z weszło, którą podlinkowałeś. Dzięki.

      Zgadzam się z Tobą, że na początku tego roku stracona została JEDYNA szansa na zagranie Va Banque i odsunięcie tej patologii w piłce nożnej! Powiedzmy to sobie uczciwie czy ktokolwiek, kto był/jest świadkiem obecnej propagandy sukcesu czy PRu obecnej ekipy rządzącej mógł jednak podejrzewać aby taką rewolucję tutaj przeprowadzono? Toż to ten symboliczny Budapeszt!

      Usuń