wtorek, 12 stycznia 2016

Wszystko fajnie, jak jest fajnie.

Zapraszam na nowy wpis.





Zamiast wstępu.

-Dzień dobry mam przyjemność zaprezentować panu super platformę do inwestowania... - pan X przez telefon do mnie.
-Dzień dobry, a kim Pan jest i skąd ma Pan mój nr telefonu? - ja
-xxxxx (bełkotliwa nazwa firmy) - pan X
- Jaka firma? - ja
- ...facet o mało nie odgryzł sobie języka, ale nadal źle wymówił nazwę swojej firmy(!)....i na jednym tchu... - proponuję panu promocję na naszą platformę, zwłaszcza że mamy teraz super produkty na DAX* - pan X
- ale DAX właśnie spada, to po co mi pan ten DAX akurat dziś proponuje? 
- Spada? Jak to! Przecież my mamy analizy od merlina** i goldmana***, a chyba zna pan te firmy?  Z raportów tych wynika, że będą bardzo dobre wyniki kwartalne spółek i będzie rosło.
- ...na to ja rozmówcy podpowiadam... Skoro spada, to może mamy teraz sytuację  "kupuj plotki a sprzedawaj fakty"**** i jednak nie będą, to dobre wyniki.
- O panie! To nie są plotki, co ja teraz mówię, przecież merlin napisał, że będzie rosło!!!
- No dobra, to jakie koszty są tej Państwa platfomy?
- ...mój rozmówca chyba czuje że mnie "ma", bo zapytałem o konkret... - Prawie żadne(!), bo zarabiamy tylko na spredzie*****.
- Super, a jaki spred macie na Eurodolcu******?
- Na czym?
- Na EUR/USD.
- aaa moment, dopytam...zatyka słuchawkę i krzyczy:“jaki mamy spred na eurodolcu”, słyszę kobiecy głos: "a kto pyta?"(!) - na co pan X: "jakiś ziomal, którego chcę złapać(!!!), "aaaa to powiedz mu 0,8"...pan X odtyka słuchawkę... - 0,8
- 0,8 czego?
- cisza...i po chwili - Pozwoli pan że dopytam ...i znowu krzyczy przy zasłoniętej słuchawce: "0,8czego?" tym razem jakiś "ziomal" do niego: "pipsa ośle"...
- 0,8 pipsa******* proszę pana. Do niego(!) Znaczy do pipsa, chcę podkreślić, że w promocji dorzucamy(!) opiekuna inwestora, codzienny njusleter oraz...raporty analityczne w/w firm.
- Dziękuję za propozycję.

Kontaktuję się z SiPem (link do jego blogu http://stojeipatrze.blogspot.com/ ) i opisując rozmowę sugeruję, żeby przemyślał swoją strategię biznesową na wersję Premium, na której "robi" za opiekuna inwestora. On śmiejąc się, odpowiada jak w tytule notki.



* DAX - index na niemieckiej giełdzie
**Merrill  Lynch - https://www.ml.com/
***Goldman Sachs - http://www.goldmansachs.com/
**** "kupuj plotki, sprzedawaj fakty" - podstawowa reguła spekulanta
***** poprawnie spread, czyli różnica pomiędzy najlepszą ofertą sprzedaży i kupna
****** kurs waluty Euro wyrażony w walucie USD (dolar amerykański)
******* pips - minimalna wartość zmiany notowania instrumentu.



Wszystko fajnie, jak jest fajnie.

Skoro pojawił się już SiP, to w ostatniej swej notce nawiązuje on do notowań ropy i czyni pewną predykcję jej zachowania. Z tego co widzę, to teraz wszyscy się przekręcają na niski kurs tego aktywa, czyli...będzie ciekawie. W każdym razie "coś", z tego co poniżej zostało zobrazowane, będzie musiało oddać pola.

 

Na marginesie. Ciekawe, co P.T. XXX, który tutaj na blogu czelendzował mnie jakiś czas temu, tym że ropa MUSI być droga, teraz mówi w temacie ropy.



Zaciekawień cd.

1.  https://www.facebook.com/video.php?v=766001590171984 i wszystko co mówi Paweł Tkaczyk http://paweltkaczyk.com/pl/ , który dziś obudził mnie swoją audycją na Periscopie!
Polecana lista blogowa.

2. http://www.alhambrapartners.com/about-us/
Polecana lista blogowa.


3. Nowy spot naszych szczypiornistów.




Ogłoszenia 

1. Seba przygotował już swój cykliczny Raport Ekonomicznej Blogosfery - zapewne jutro, albo pojutrze zostanie tutaj opublikowany. Już dziś zapraszam.

2. Straciłem dostęp do swojego TT, nie mogę się zalogować na swój profil. Do czasu rozwiązania problemu, proszę o kontakt via njusacz email. na gmajlu.