tag:blogger.com,1999:blog-4123024760171999797.post7784294085693989941..comments2023-10-17T11:02:43.999+02:00Comments on Njusacz: Liga Morska i Kolonialna czyli BDI IIINjusaczhttp://www.blogger.com/profile/15842549329098865824noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4123024760171999797.post-5786003939590846762012-02-11T19:34:11.144+01:002012-02-11T19:34:11.144+01:00Witaj,
Nierentowne biznesy zazwyczj upadają, pis...Witaj, <br /><br />Nierentowne biznesy zazwyczj upadają, piszę zazwyczaj ponieważ ostatnie lata udowodniły, że są tzw. święte krowy lub oczka w głowie państw i rządów. Napisałem o stoczniach aby zwrócic uwagę na fakt, że nie udało się przez tyle lat wypracowac żadnego programu naprawczego podnoszącego ten trudny biznes na nogi.<br /><br />Co do Hamburga to prawda. Bardzo wiele firm importuje np. z Chin i odprawia wszystko właśnie tam. Plusy to bardzo szybka odprawa, odroczenie VATu, dostawa na magazyn o kilka dni szybsza niż z polskiego portu...teoria racjonalnego konsumenta podpowiada, że nic sie nie da zrobic. Ale ja wskazuję na np. taki Rostock pisząc już dziś w 2012 r., że w planach zlikwiduje nasz polski Szczecin, a może i Świnoujscie. <br /><br />Odnośnie PKP w pełnym wachlarzu drenujących kolej spółeczek...taktownie zamilknę. "Jaki koń jest to każdy widzi". Dodam na marginesie, że DB oraz ich rosyjski odpowiednik udrożnią jedną byc może dwie magistrale ale tylko na swoje potrzeby.<br /><br />Dzięki za wizytę i spostrzeżenia.Njusaczhttps://www.blogger.com/profile/15842549329098865824noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4123024760171999797.post-63505846837404287122012-02-11T17:14:02.467+01:002012-02-11T17:14:02.467+01:00To, że upadły stocznie wcale nie jest złe, a wręcz...To, że upadły stocznie wcale nie jest złe, a wręcz naturalne. Korea Południowa, Tajwan i Singapur również musiały się uporać z tym prolemem. W latach 60 ich siła robocza okazała się za droga. Oni sobie poradzili z tym probleem.<br /><br />Jednak skandalem jest to, że największym polskim miastem portowym jest... Hamburg. Tam jest przeładowywane najwięcej towarów docierających do Polski! Druga sprawa jest brak rozwinietej sieci kolejowej. Jak te towary mają dotrzeć do miast jak średnia prędkość Cargo wynosi zaledwie 40 km/h.<br /><br />Przepraszam. Byłem zbyt optymistyczny. Średnia prędkość to 25-26km/h.<br />http://logistyka.wnp.pl/forum-zpp-modernizacja-torow-uderza-w-przewoznikow-kolejowych,162256_1_0_0.html<br />http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/592998,raport_polskie_koleje_gorsze_od_afrykanskich_25_na_godzine.html<br /><br />Aczkolwiek średnia europejska to 50 km/h. <br /><br />Pozdrawiam<br />Kamil Kuczyński<br />http://kamilkuczynski.com -darmowy kurs językowy. Zacznij nareszcie mówić płynnie i automatycznie w obcym języku.Darmowy Kurs językowyhttp://kamilkuczynski.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4123024760171999797.post-2832323219473293282012-02-07T23:01:15.696+01:002012-02-07T23:01:15.696+01:00Witaj Kolego,
1. Cykl o BDI jeszcze nie zakończo...Witaj Kolego, <br /><br />1. Cykl o BDI jeszcze nie zakończony, myślę że będzie co najmniej jeszcze jeden wpis, w którym wyjaśnię dlaczego dochodzi do takich rzeczy jak opisał zero czy blum. Po prostu jak zacząłem wdrażać się w temat i zdobywać materiały to aż sam byłem zdumiony jaką rolę odgrywa transport morski. Spójrz jak psiałem w pierwszej swojej wypowiedzi - nie odpowiada mi BDI bo nie śledzi przewozów ropy - jak się okazuje aż dwa są indexy, które to robią Baltic Dirty Tanker i BAltic Clean Tanker. <br /><br />2. Dziś planowałem oddac druga i byc może ( na może z naciskiem) ostatnią częśc ale dowiedziałem się o tym skandalicznym zachowaniu Ambasadora Rosji przy ONZcie i pomyślałem, że podrążę temat i zeszło pół-dnia ale informacje o zdarzeniu są niestety prawdopodobne. Pisze niestety bo to oznacza, że jako kraj -Polska - mamy jeszcze mniej do powiedzenia niż myśałem...cóż.<br /><br />3. Co do zapaści w przewozach to sytuacja jest wyjątkowa. Wszystkie 3 indexy na poziomach recesyjnych!<br />Do tego spójrz tu: http://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=pet&s=wgfupus2&f=4 . postanowiłem nie skupiac się na $TRAN bo kasa na gieldy idzie szerokim strumieniem tylko na przewozach kolejowych AAR. jak będą fianlna dane ze stycznia i początku lutego. Sytuacja w CHRL nieciekawa, a cały swiat rośnie! <br /><br />zapraszam do odwiedzin, czescNjusaczhttps://www.blogger.com/profile/15842549329098865824noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4123024760171999797.post-18196910028577689592012-02-07T21:47:20.265+01:002012-02-07T21:47:20.265+01:00na wstepie slowa uznania za jakosc i doglebnosc te...na wstepie slowa uznania za jakosc i doglebnosc tekstow o bdi, wielki dzieki<br /><br />troche jako dodatek do wpisu, za zero ale on podobno za blomem wiec niby powinno byc wiarygodne<br />http://www.zerohedge.com/news/shipping-rates-go-negative<br />czyli dajemy ci statek gratis i jeszcze dorzucamy 2 kola salaty dziennie na rope abys tylko plywal naszym statkiem<br />skoro doplacaja zeby plywac znaczy nie plywaja<br />skoro nie plywaja to znaczy ze wymiana zamarla<br />i tu moja mala teoria w europie od polowy zeszlego roku maraz a w stanach wiekszosc wzrostu q4 byla nakrecona odnawianiem zapasow wiec w q1 nie musza kupowac<br />co wiecej biorac pod uwage marazm w europie, rynek transportu morskiego moze byc tak wysuszony ze spadek obrotu nie musi byc drastyczny, wystarczy zeby byl zauwazalny (tu nawet sytuacja 10 statkow i 9 ladunkow moze spowodowac duze spadki bo nikt nie chce stac) i mamy zjezdzalnie jak na bdi i takie zastokowanie sie usa w jednym kwartale aby w drugim kupowac malo moze wystarczyc aby ruszyc rynek tak jak to widzimyAnonymousnoreply@blogger.com